Scratch

3 İçerik
Scratch

Ders 1

Scratch programı eğlenceli bir ortamda resim, ses, müzik gibi çeşitli medya araçlarını bir araya getirebileceğimiz, kendi animasyonlarımızı, bilgisayar oyunlarımızı tasarlayabileceğimiz ya da interaktif hikayeler anlatabileceğimiz ve paylaşabileceğimiz bir grafik programlamadilidir...

Scratch

Ders 2

Scratch projeleri karakterler olarak adlandırılan objelerden oluşur. Seçtiğimiz bir karaktere farklı kostümler giydirebilir karakterin görünümünü değiştirebiliriz. Karakterimizi hayvana, metine, insana, araca vs. benzetebiliriz. Yeni bir karakter oluştururken ‘Yeni Karakter’ bölümünden Scratch programının bizlere sunduğu hazır karakterlerden seçebilir, bilgisayarımızda yüklü olan bir öğeyi açabilir veya kendimiz yeni bir imaj çizebilir...

Scratch

Ders 3

Düzenle menüsünde 6 seçenek bulunur. Bu seçenekler işimize daha çok yarayacak 5 tanesi ile neler yapabileceklerimize bakalım. Silmeyi geri al: Scratch’ te çalışırken sildiğimiz bir şeyi o anda geri alabilmek için düzenle menüsünde yer alan Silmeyi geri al’ a tıklayarak bunu sağlayabiliriz...

Scratch

Ders 4

Bu kısımda karakterimizin adı, x-y pozisyonu ve yön bilgisi yer almaktadır. Karakterimizin isminin yazdığı yere tıklayarak karakter adını değiştirebiliriz. Karakter adının yanında yer alan kilide tıklanarak karakterin web üzerine taşınabilme izni açılır veya kapatılır...

Scratch

Ders 5

Blok Paletinde karakterleri programlayabilmek için kullanılan bloklar vardır. 6 ana kategoride toplanmış blok grubu bulunmaktadır. Hareket bloğunda yer alan blokların işlevleri tablodaki gibidir.Görünüm bloğunda yer alan blokların işlevleri tablodaki gibidir...

Scratch

Ders 6

Ses bloğunda yer alan blokların işlevleri tablodaki gibidir.Kalem bloğunda yer alan blokların işlevleri tablodaki gibidir...

Scratch

Ders 7

Kontrol bloğunda yer alan blokların işlevleri tablodaki gibidir.Algılama bloğunda yer alan blokların işlevleri tablodaki gibidir...

Scratch

Ders 8

Operatörler bloğunda yer alan blokların işlevleri tablodaki gibidir.Değişkenler bloğunda yer alan blokların işlevleri tablodaki gibidir...

Scratch

Ders 9

Bir değişkenoluşturalım.«Değişken oluşturun» kısmına tıklayıp sabit isimli bir değişkenoluşturalım.• Ekranın sol kısmında «sabit» değişkenimiz oluştu. Sağ taraftaki beyaz ekranın sol üst köşesinde sabitimizyerleşti...

Scratch

Ders 10

Dört işlem yapmak için + - * / operatorlerini kullanacağız. Karşılaştırma yapmak için < , = , >operatorlerini kullanacağız...

Scratch

Ders 11

İki tane değişken oluşturalım.İki sayı arasında işlemler yapalım.sayı1 ve sayı2 değişkenleri oluşturup aralarında çıkarma işlemi yaptırdık...

Scratch

Ders 12

Değişenler -> Listele kısmında bir liste oluşturacağız. Liste dediğimiz, birçok karakteri bir arada tutan karakter dizisidir.Oluşturduğumuz harfler listesine harf ekleyelim. Değişkenler kısmına gelip bir kod parçası ile listemize harfekleyebiliriz...

Scratch

Ders 13

Menu kontrol kısmında koşullu işlemler için kodlar yer almaktadır.Programımızı başlatmak için koşul koyabiliriz.Sağ üst köşede yeşil bayrağa tıklandığı zaman programın...

Scratch

Ders 14

Aynı işlemi istediğimiz sayıda yaptırmak için şu kod parçalarını kullanırız.Ekrana sürekli Merhaba yazdırmak için ‘’Sürekli’’ kontrol yapısını kullanırsak ekranda ‘’Merhaba’’ yazısı hiç kaybolmaz...